Kriittinen infrastruktuuri -kampanja ilmestyi
5.4.2024
Mediaplanetin tuottama Kriittinen infrastruktuuri -kampanjaliite julkaistiin Kauppalehden yhteydessä 26.3. 2024.
Kampanjaliitteessä mm. seuraavat haastattelut:
- Vesihuollon digimurros – kohti asiakaslähtöisempää tulevaisuutta (s. 10). Vesilaitosyhdistyksen toimitusjohtaja Riku Vahala kertoo, että Suomessa vesihuoltolaitokset ovat alkaneet sisällyttää digitalisaatiota suunnitelmiinsa ja päätöksentekoprosesseihinsa pitkäaikaisena osana toimintaa. Yksi onnistunut esimerkki digitalisaatiosta on vesimittareiden etäluennan yleistyminen.
- Puhtaat vedet kuntien vetovoimatekijänä (s. 3). Kuntaliiton ympäristöpäällikkö Tommi Maasilta nostaa esiin kuntien tekemän suunnittelutyön, joka määrittää esimerkiksi yhdyskuntarakennetta ja liikkumistapoja.
Kaupallisessa yhteistyössä vesihuoltoalalta mm.
- Sukitus – kestävä, vastuullinen ja kustannustehokas menetelmä, Verkoston infrastruktuurin toiminnan pettäminen toisi mukanaan Aarsleff Oy:n toimitusjohtaja Kari Mäkisen mukaan paitsi vakavia terveysriskejä myös ympäristöhaittoja.
- Vesijohtoverkoston kuntoluokitus, Tekoälyllä analysoidusta mittaustuloksesta laaditaan putkistolle viisiportainen kuntoluokitus, toimitusjohtaja Harri Rautio Aquapriori Oy:stä kertoo.
- Veden etäluennan käyttöönotto on investointi tulevaisuuteen, – On tärkeää huomioida vesihuoltolaitosten olevan yhteiskunnan kannalta huoltovarmuuskriittisiä toimijoita, joiden toimintavarmuus tulee jatkuvasti olla turvattuna, Lahti Aquan asiakkuusjohtaja Soile Toivonen painottaa.
- Vesihuoltolaitos 2.0 – datan hallinta uudelle tasolle visualisoinnin avulla, Operon Group Oy:n liiketoiminnan kehityspäällikkö Jussi Mikkolan mukaan vesihuollon tiedonhallinnan haasteet tunnistetaan tätä nykyä vesihuollon kansallisessa kehittämisessä.
Tässä linkki näköislehteen: https://issuu.com/mediaplanetfi/docs/web_kriittinen_infrastruktuuri_kl_2024