Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.
facebook twitter

Lahti Aqua tuottaa vesihuoltopalvelut Heinolan kaupungin asukkaille sekä elinkeinoelämälle vuoden 2025 alusta

Lahti Aqua vastaa Heinolan kaupungin vesihuoltopalveluista vuoden 2025 alusta. Yhteistyö perustuu konsessiosopimusmalliin, jossa Lahti Aqua vastaa Heinolan kaupungin operatiivisista vesihuoltotoimenpiteistä. Samassa yhteydessä vastuu Heinolan kaupungin vesihuollon päivystyksestä siirtyy Lahti Aqualle. Lahti Aqualla on vastaavanlainen operointimalli käytössä Hollolan ja Iitin kunnan kanssa.

Voit lukea alkuperäisen tiedotteen LahtiAquan kotisivuilta tästä linkistä.

Tavoitteena laadukkaat ja toimivat vesihuoltopalvelut

Lahti Aquan tuottamat vesihuoltopalvelut käsittävät asiakaspalvelun, veden hankinnan ja jakelun, jätevesien johtamisen sekä näiden toimintojen yllä- ja kunnossapidon sekä kehittämisen.  Uuden toimintamallin myötä Heinolan kaupungin vesihuolto siirtyy liikkeenluovutuksella Lahti Aqualle. Vesihuoltolaitteistot ja verkostot tulevat säilymään Heinolan kaupungin omistuksessa. Heinolan kaupunki päättää myös jatkossa vesihuoltomaksujen suuruuden.

Asiakkaiksi 18 000 uutta vedenkäyttäjää

Vuoden 2025 alusta Lahti Aqua saa asiakkaikseen reilut 18 000 Heinolan kaupungin asukasta. Heinolassa vesi- ja viemäriverkostoon liittyneitä kiinteistöjä on 4200, joiden vesihuoltopalvelut siirtyvät Lahti Aquan hoidettavaksi. Lahti Aquan asiakaspalvelu on vastannut Heinolan kaupungin asukkaiden vesilaskutuksista jo kuluneen vuoden 2024. Jatkossa Lahti Aquan asiakaspalvelu huolehtii myös rakentajien liittymispalveluista.

Sähköiset palvelukanavat mahdollistavat asioinnin aikaan ja paikkaan katsomatta

Lahti Aquan asiakkaiden Minun Aquani -palvelussa omakotitaloasukkaat, yritykset, taloyhtiön edustajat sekä isännöitsijät voivat tarkastella käyttöpaikkansa tai hallinnoimiensa taloyhtiöiden sopimus-, laskutus- ja kulutustietojaan, ilmoittaa vesimittarilukeman tai jättää yhteydenottopyynnön Lahti Aquan asiakaspalveluun. Lisäksi lahtiaqua.fi sivuilta löytyy kattavasti tietoa vesihuollosta sekä Ota yhteyttä -lomake, jonka kautta asiakas voi jättää yhteydenottopyynnön Lahti Aquan asiantuntijoille.

Vesihuollon häiriötilanteet ja vikailmoitukset

Vesihuollon operoinnin käynnistyttyä 1.1.2025 Lahti Aqua vastaa myös vesihuollon päivystyksestä Heinolan kaupungin alueella. Vesihuoltoon liittyvät vikailmoitus- ja päivystyskäytännöt yhtenäistetään Lahti Aquan kanssa:

  • Vuoden 2025 alusta Lahti Aquan vikailmoitusnumero palvelee myös Heinolan kaupungin asukkaita.
  • Vesihuoltoon liittyvät vikailmoitus- ja päivystysasiat pyydetään ilmoittamaan puhelimitse numeroon 0800 3 0808 (24 h).

Kiinteistön sisäisissä vesi- ja viemäriongelmissa pyydämme olemaan yhteydessä kiinteistön huoltomieheen tai LVI-asennusliikkeeseen.

Lahti Aqua toivottaa Heinolan kaupungin asukkaat ja elinkeinoelämän tervetulleiksi laadukkaiden vesihuoltopalveluiden piiriin.

 

Avainsanat:

Jaa sivu:

Tulosta