Turn the tap on -hanavesikampanja
20.6.2019
Projekti on Environment Agency of Iceland (Islanti) vetämä ja virallisina partnereina ovat Syken lisäksi Svenskt Vatten (Ruotsi) ja Ålands Vatten (Ahvenanmaa).
Lue aiheesta Syken sivuilta: https://www.syke.fi/en-US/Research__Development/Research_and_development_projects/Projects/Turn_the_tap_on/Kraanavesi__Tap_water_from_Finland
Suomen kampanjassa Syke yhteistyössä Visit Finlandin kanssa suunnitteli promopäivän Finavialle. Päivän aikana 17.6. Suomeen tuleville turisteille jaettiin tietoutta hanavedestä.
Visit Finland on tehnyt 30 sekunttia kestävän vesiaiheisen somevideon ”Water – a pure reason to visit Finland”, jonka löydät Youtbesta: https://youtu.be/sQ7ycu-ju44
Islannissa kampanja lähti käyntiin 3.6. Kranavatn -nimellä. Inspired by Icelandin kampanjasivut näet osoitteessa: www.inspiredbyiceland.com/kranavatn
Ruotsissa ja Ahvenanmaalla kampanja alkaa myöhemmin.
Käytössä ovat mm. seuraavatTwitter aihetunnisteet #turnthetapon, #drinktapwater ja #SustainableTravelFinland. Islannilla on käytössä #drinktapwater, #tapwatericeland ja #kranavatn.
Visit Finlandin ”Water – a pure reason to visit Finland”.