Tukea viestintään
Selkeät toimintaohjeet ja viestit yhtäällä helpottavat asiakkaiden arkea, ja toisaalla sujuvoittavat laitosten toimintaa. Vesihuoltolaitoksen aktiivinen ote arjen viestintään antaa valmiudet ja luo perustan myös kriisitilanteissa tiedottamiseen. Mikä parasta asiansaosaava ja toiminnastaan viestivä laitos säilyttää asukkaiden luottamuksen myös poikkeustilanteissa.
Poikkeustilanteissa tiedottamisen on oltava nopeaa, riittävää ja luotettavaa. Hyvä kriisiviestintä perustuu normaaliaikoina opittuun viestintään, selkeisiin ja helposti löydettävissä oleviin toimintaohjeisiin sekä kriiseissä toimivien tahojen yhteiseen harjoitteluun.
Tulevaisuuden trendinä on, että kuluttajat vaativat entistä aktiivisempaa ja avointa viestintää vesihuoltopalveluista. Esimerkiksi tiedottaminen asiakkaille talousveden laadusta tulee korostumaan.
Vesilaitosyhdistyksen viestintätoimenpiteet kohdistuvat sekä yhdistyksen oman viestinnän kehittämiseen että jäsenlaitosten asiakasviestinnän tukemiseen.
Vesilaitosyhdistyksen ja jäsenlaitosten kanssakäyminen
Yhdistys neuvoo ja opastaa jäseniään työkaluinaan muun muassa sähköinen uutiskirje, jäsenkirje sekä extranet-jäsensivut. Jäsenlaitosten edustajille on koostettu tietoa näistä yhteistyökanavistamme. Katso lisää "Vesilaitosyhdistyksen ja jäsenlaitosten kanssakäyminen" kohdasta kotisivuiltamme tästä linkistä.
Vesilaitosyhdistyksen viestintäverkosto
Yhdistyksen viestintäverkosto on jäsenlaitosten viestinnästä vastaavien ja oman toimen ohella viestintää hoitavien henkilöiden vapaamuotoinen ryhmä, joka on viime aikoina tavannut etäkokouksissa vapaamuotoisen keskustelun merkeissä. Tapaamisten ohjelma muodostuu osallistujien omista puheenvuoroista, joissa he kertovat ajankohtaisista viestintään liittyvistä aiheista.
Aihepiirin uutisia Vesilaitosydistyksen kotisivuilla löydät avainsanalla: viestintä
Tiedottaminen ja viestintä aineistot verkkokaupassa
Tutustu verkkokaupassa oleviin aihepiirin aineistoihin, joista useimmat ovat maksuttomia. Linkki kotisivuillamme olevaan verkkokauppaan kohtaan "Tiedottaminen, viestintä, kampanjat ".