Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.
facebook twitter

Vesihuoltolaitoksen häiriötilanne- ja kriisiviestintäohje

Häiriöt vesihuollossa heijastuvat nopeasti asiakkaiden arkeen ja yhteiskunnan toimintaan. Tehokas viestintä on kiinteä osa häiriötilanteiden hallintaa ja hyvällä ja kattavalla viestinnällä voidaan vähentää olennaisesti häiriöistä aiheutuvia haittoja. Keväällä 2019 uusitussa vesihuoltolaitosten tarpeisiin räätälöidyssä häiriötilanne- ja kriisiviestintäohjeessa on tietoa ja malleja häiriötilanneviestinnän suunnitteluun ja toteuttamiseen.

Selkeä ja käytännönläheinen ohje toimii pohjana erikokoisten vesihuoltolaitoksen omalle häiriötilanneviestinnän suunnittelulle. Ohje sisältää vesihuoltolaitosten häiriötilanneviestinnän yleiset toimintaohjeet ja ottaa huomioon tänä päivänä käytettävät viestintäkanavat. Ohjeen tärkein sisältö on koottu tietolaatikoihin ja nostoihin, mikä parantaa helppolukuisuutta. Ohjeen liitteenä olevissa mallipohjissa on pyritty antamaan esimerkit erilaisissa tilanteissa tarvittavista tiedotteista ja twitter-viesteistä. Oppaan lopussa on kriisikortti, jonka voi tulostaa aina mukana olevaksi tueksi häiriötilanteiden viestintään.  

Vesihuoltolaitoksen häiriötilanne- ja kriisiviestintäohje 

Störnings- och kriskommunikationsanvisning för vattentjänstverk

Jaa sivu:

Tulosta